UMAWIANIE I ODWOŁYWANIE WIZYT W PRACOWNI ZDROWIA
- Wizyta musi być poprzedzona wcześniejszym umówieniem terminu telefonicznie (nr tel. 531 287 836) lub osobiście w gabinecie – Łabuńki Pierwsze 182 G, 22- 237 Łabunie.
- Pracownia Zdrowia prosi o przemyślenie umówionego terminu wizyty, aby nie odwoływać wizyty.
- Forma odwołania wizyty tylko rozmowa telefoniczna na nr. tel. 531 287836.
- Pacjent może odwołać lub przełożyć wizytę na inny termin na 12 godz. przed planowaną wizytą. W takiej sytuacji proszę o rozmowę telefoniczną - proszę nie wysyłać wiadomości SMS bądź wiadomości poprzez portale społecznościowe.
- Pacjent który umówi się na wizytę i się na niej nie pojawi, zobowiązany jest do uiszczenia 100 % należności za wizytę.
- Forma płatności za nieprzyjście na wizytę odbywa się przelewem bankowym lub osobiście w gabinecie.
- Pacjent, który nie ureguluje zaległej należności nie zostanie ponownie umówiony do czasu jej opłacenia.
- Warunkiem rezerwacji terminu wizyty jest zapoznanie się przez Pacjenta z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień. Nie zapoznanie się z regulaminem nie zwalnia pacjenta z przestrzegania jego zasad.
- Pacjent dzień wcześniej dostaje SMS z przypomnieniem o zbliżającej się wizycie.
PODSTAWA PRAWNA
- Pracownia Zdrowia Katarzyna Maciejewska jest firmą jednoosobowa, w której świadczone są usługi fizjoterapeutyczne.
- Gabinet znajduje się w miejscowości Łabuńki Pierwsze 182 G, 22-437 Łabunie
- Firma posiada wpis do Rejestru Praktyk Zawodowych Fizjoterapeutów o nr. 4219 z dniem 22.06.2017 roku.
POSTANOWIENIA OGÓŁNE
- Regulamin określa zasady świadczenia usług fizjoterapeutycznych w ramach wykonywania zawodu fizjoterapeuty Nr. PWZ 4219.
- Niniejszy Regulamin znajduje się na stronie www.pracowniazdrowiazamosc.pl oraz w gabinecie.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia pacjenta z obowiązku przestrzegania go.
- Jakiekolwiek urazy powstałe wskutek zatajenia przez Pacjenta informacji o stanie zdrowia bądź niestosowania się do zaleceń fizjoterapeuty nie mogą być podstawą do roszczeń wobec gabinetu Pracownia Zdrowia Katarzyna Maciejewska.
- Za szkody wynikłe w skutek świadczenia usługi fizjoterapeutycznej odpowiada osoba, która dana usługę wykonywała, a placówka jest w tym zakresie zwolniona z odpowiedzialności.
CZAS I MIEJSCE ŚWIADCZEMNIA USŁUG
- Pracownia Zdrowia jest otwarta od wtorku do soboty z wyłączeniem dni świątecznych i dniu urlopu.
- Miejscem świadczenia usług jest siedziba Pracowni Zdrowia.
- Zarówno pomieszczenia Pracowni Zdrowia jak i wykorzystywane w nim urządzenia spełniają wymagania odnośnie praktyki fizjoterapeutycznej.
PRAWA I OBOWIĄZKI PACJNETA
- W czasie korzystania z usług Pracowni Zdrowia, Pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel gabinetu,
- świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
- uzyskania rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach terapeutycznych, następstwach ich zastosowania lub zaniechania,
- pełnej dyskrecji jego osoby,
- pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegu,
- wyrażenia zgody lub odmowy wykonania zabiegu po uzyskaniu odpowiednich informacji.
- W czasie korzystania z usług Pracowni Zdrowia, Pacjent ma obowiązek:
- poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do terapii,
- poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałych wskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej fizjoterapii,
- przestrzegania zasad higieny osobistej,
- przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
- okazania dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.) jeśli takie posiada.
ORGANIZACJA WIZYTY FIZJOTERAPEUTYCZNEJ
- Tuż po rejestracji wizyty Pacjent dostaje SMS- a potwierdzającego datę i godzinę umówionej wizyty przez Pacjenta, oraz 24 h z przed wizytą Pacjent dostaje SMS-a przypominającego o wizycie która ma się odbyć jutro. Pracownia Zdrowia tym sposobem robi wszystko aby uniknąć nie odwołanych wizyt przez Pacjenta.
- Sms-y potwierdzające wizytę fizjoterapeutyczną, które otrzymuje Pacjent na swój telefon generowane są z programu w komputerowego z innego numeru telefonu jaki jest do Pracowni Zdrowia. Jest to numer +48 661 000 835. Na ten numer pacjent nie dzwoni i nie odpisuje. Jedyny numer telefonu do kontakt z fizjoterapeutą w Pracowni Zdrowia to nr. 531 287 836. Pacjent o tym fakcie informowany jest zawsze przy rejestracji.
- Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną.
- Ustalona godzina jest godziną rozpoczęcia terapii.
- Jeśli zdąży się opóźnienie z rozpoczęciem terapii ze strony personelu, Pracownia Zdrowia zawsze informuje Pacjenta przybyłego , że z powodu wydłużenia czasu terapii trwającej , następna wizyta w kolejności nieco się opóźni, ale czas zawsze zostaje ten sam, cele terapii zawsze muszą być osiągnięte przez fizjoterapeutę podczas wizyty.
- Spóźnienie się Pacjenta na wizytę skutkuje skróceniem czasu terapii - jeśli będzie taka możliwość terapia zostanie wydłużona.
- Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony wywiad i badanie, a także na ich podstawie określony cel i plan terapii.
- Jeśli potrzebujesz okularów zabierz je ze sobą, będą potrzebne do wypełnienia karty pacjenta.
- Fizjoterapeuta może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:
- Pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
- uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
- podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie niekorzystnych zmian, np. w wyglądzie skóry Pacjenta.
- Pacjent powinien być ubrany na terapię w wygodne ubranie tj. koszulka wygodne spodenki lub leginsy , skarpetki – możesz przebrać się na miejscu.
- Na pierwszej wizycie przeprowadzam badanie funkcjonalne i pacjent proszony jest o rozebranie się do bielizny – dlatego polecam założyć wygodną, bieliznę. Biżuterie zostawić w domu.
- Przed wizytą fizjoterapeutyczna polecam się odświeżyć – możesz korzystać z prysznica na miejscu w Pracowni Zdrowia, zabierz ze sobą swój ręcznik.
- Przed wejściem do gabinetu proszę wyciszyć lub wyłączyć dźwięki w telefonie.
INNE WAŻNE DLA PACJENTA
- Godzina i data wizyty mogą ulec zmianie, a Pacjent zostanie poinformowany o wszelkich zmianach drogą telefoniczną.
- Pacjenci do 16 roku życia wchodzą do gabinetu pod opieka opiekuna.
- Jeśli nie odbieram telefonu proszę o zostawienie wiadomość SMS , oddzwonię w wolnej chwili.
- Korzystania z zabiegów fizjoterapeutycznych zabrania się osobom:
- będącym pod wpływem alkoholu lub innych środków o podobnym działaniu,
- osobom ze zmianami skórnymi wskazującymi na możliwość zakażenia,
- z naganną higieną osobistą,
- z gorączką,
- z objawami przeziębienia czy grypy.
- Formy płatności gotówkowe lub bezgotówkowe, faktura, przelew, blik.
- W sprawach spornych, nieokreślonych niniejszym regulaminem zastosowanie mają zapisy prawne kodeksu cywilnego
UDOSTEPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest elektronicznie i zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Na wizycie fizjoterapeutycznej nie pobiera się od Pacjenta oryginałów dokumentacji.
- Za sporządzenie wydruku dokumentacji elektronicznej nie pobiera się od Pacjenta żadnych opłat.
- Okres oczekiwania na sporządzenie kopii dokumentacji medycznej wynosi 7 dni.
- Zaświadczenia fizjoterapeutyczne są wydawane w okresie do 7 dni od daty wpłynięcia prośby o wydanie dokumentu. Koszt wypisania zaświadczenia to 100 zł. Płatne przy odbiorze.
VOUCHERY PREZENTOWE
- Voucher upominkowy można zakupić osobiście w Pracownia Zdrowia, Łabuńki Pierwsze182 G, 22 -437 Łabunie, lub droga mailowa po wcześniejszym opłaceniu przelewem bankowy kwoty i podaniem danych które musza się znaleźć na voucherze.
- Voucher wykorzystany jest na zabiegi fizjoterapeutyczne zgodnie z ofertą Pracowni Zdrowia.
- Ważność vouchera to 1 rok od czasu jego zakupu. Po upływie okresu ważności Pracownia Zdrowia może NIE zgodzić się na realizacje vouchera.
- Pracownia Zdrowia prowadzi elektroniczną rejestracje voucherów.
- Voucher nie podlega wymianie na gotówkę lub zwroty płatności przelewem.
- W przypadku kiedy voucher zostanie zgubiony, zniszczony, należy poinformować Pracownie Zdrowia o tym fakcie, aby ustalić kod vouchera, który umożliwi wykorzystanie go.
- Przy rejestracji wizyty telefonicznie lub osobiście i chęci wykorzystania vouchera należy poinformować o tym fakcie fizjoterapeutę.
Gabinet zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie.