Wizyta musi być poprzedzona wcześniejszym umówieniem terminu telefonicznie
(nr tel. 531 287 837) lub osobiście w gabinecie. Zapoznaniem się i akceptacją regulaminu umawiania wizyty.
- Pacjent może odwołać telefonicznie ( nr tel. 531 287 836) lub przełożyć wizytę na inny termin na 24 h przed planowanym zabiegiem bez poniesienia jakichkolwiek kosztów.
24 h przed wizytą pacjent dostaje SMS - em przypomnieniem o wizycie.
- Pacjent który umówi się na wizytę i się na niej nie pojawi lub odwoła do 12 godz. przed planowana terapia płaci 100 % ceny wizyty .
- Jeśli pacjent, odwoła lub przełoży terapię na inny dzień na mniej niż 24 godz. przed planowaną wizyta zobowiązany jest płaci 50 % ceny zabiegu (nie zależnie od przyczyny tj. zapominanie, choroba, przeziębienie, brak samochodu, autobusu, chore dziecko, inne sprawy. )
- Forma płatności za nie przyjście na wizytę odbywa się przelewem bankowym lub osobiście w gabinecie.
- Pacjent, który nie ureguluje zaległej należności niezostanie ponownie umówiony do czasu jej opłacenia.
- Warunkiem rezerwacji terminu wizyty jest zapoznanie się przez Pacjenta z niniejszym regulaminem i akceptacja jego postanowień.
Podstawa prawna
1. Pracownia Zdrowia Katarzyna Maciejewska jest firmą jednoosobowa, w której świadczone są usługi fizjoterapeutyczne.
2. Gabinet znajduje się w miejscowości Łabuńki Pierwsze 182 G, 22-437 Łabunie
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady świadczenia usług fizjoterapeutycznych w ramach wykonywania zawodu fizjoterapeuty.
- Niniejszy Regulamin znajduje się na stronie www.pracowniazdrowiazamosc.pl oraz w gabinecie.
- Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z obowiązku przestrzegania go.
- Jakiekolwiek urazy powstałe wskutek zatajenia przez Pacjenta informacji o stanie zdrowia bądź niestosowania się do zaleceń fizjoterapeuty nie mogą być podstawą do roszczeń wobec gabinetu Pracownia Zdrowia Katarzyna Maciejewska.
- Za szkody wynikłe w skutek świadczenia usługi medycznej odpowiada osoba, która dana usługę wykonywała, a placówka jest w tym zakresie zwolniona z odpowiedzialności.
Prawa i obowiązki Pacjenta
1. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma prawo do:
a. poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez personel Gabinetu,
b. świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
c. uzyskania rzetelnej informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach terapeutycznych, następstwach ich zastosowania lub zaniechania,
d. pełnej dyskrecji jego osoby,
e. pomocy i wyjaśnień o sposobie przygotowania do zabiegu,
f. wyrażenia zgody lub odmowy wykonania zabiegu po uzyskaniu odpowiednich informacji.
2. W czasie korzystania z usług Gabinetu, Pacjent ma obowiązek:
a. poinformować personel o stanie swojego zdrowia, aktualnych i przebytych schorzeniach oraz istniejących przeciwwskazaniach do terapii,
b. poinformować personel o aktualnych urazach, stanach bólowych i innych objawach powstałych wskutek przeprowadzonej terapii, gdyż może mieć to istotny wpływ na przebieg dalszej fizjoterapii,
c. przestrzegania zasad higieny osobistej,
d. przestrzegania zaleceń fizjoterapeuty,
e. okazania dodatkowych wyników badań (USG, RTG, MRI itp.) jeśli takie posiada.
Organizacja i przebieg wizyty
- 24 h przed wizytą pacjent dostaje SMS - em przypomnieniem o wizycie.
- Pacjent proszony jest o przybycie na wizytę kilka minut wcześniej przed wyznaczoną godziną.
2. Ustalona godzina jest godziną rozpoczęcia terapii.
3. Spóźnienie się na wizytę skutkuje skróceniem czasu terapii. (jeśli będzie taka możliwość terapia zostanie wydłużona).
4. Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzony wywiad i badanie, a także na ich podstawie określony cel i plan terapii. Jeśli potrzebujesz okularów zabierz je ze sobą.
5. Fizjoterapeuta może odmówić przeprowadzenia terapii bądź przerwać zabieg, jeśli:
a. Pacjent nie zachowuje podstawowych zasad kultury i dobrego wychowania, naruszając godność osobistą terapeuty,
b. uzna, że zagraża ona zdrowiu Pacjenta,
c. podczas zabiegu stwierdzi pogorszenie samopoczucia Pacjenta lub wystąpienie niekorzystnych zmian, np. w wyglądzie skóry Pacjenta.
- Pacjent powinien być ubrany na terapię w wygodne ubranie tj. koszulka wygodne spodenki lub leginsy , skarpetki – możesz przebrać się na miejscu.
- Na pierwszej wizycie przeprowadzam badanie funkcjonalne i pacjent proszony jest o rozebranie się do bielizny – dlatego polecam założyć wygodną, bieliznę. Biżuterie zostawić w domu.
- Przed wizytą fizjoterapeutyczna polecam się odświeżyć – możesz korzystać z prysznica na miejscu, zabierz ze sobą swój ręcznik .
- Przed wejściem do gabinetu proszę wyciszyć lub wyłączyć dźwięki w telefonie.
Inne dla pacjenta
1 Godzina i data wizyty mogą ulec zmianie, a pacjent zostanie poinformowany o wszelkich zmianach drogą telefoniczną.
2 Pacjenci do 16 roku życia wchodzą do gabinetu pod opieka opiekuna.
3 Jeśli nie odbieram telefonu proszę o zostawienie wiadomość SMS , ja oddzwonię do Ciebie
4 Korzystania z zabiegów fizjoterapeutycznych zabrania się osobom:
- będącym pod wpływem alkoholu lub innych środków o podobnym działaniu,
- osobom ze zmianami skórnymi wskazującymi na możliwość zakażenia,
- z naganną higieną osobistą.
5 Formy płatności gotówkowe lub bezgotówkowe.
6 Wystawiam zaświadczenia - koszt zaświadczenia ustalam indywidualnie z pacjentem.
7 Koszt pierwszej wizyty 170 zł, kolejne wizyty od 150 zł.
8 Gabinet zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym regulaminie.
9 W sprawach spornych, nieokreślonych niniejszym regulaminem zastosowanie mają zapisy prawne kodeksu cywilnego
Udostępnianie dokumentacji medycznej
- Dokumentacja medyczna prowadzona jest elektronicznie i zapewnia ochronę i poufność danych zawartych w tej dokumentacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Na wizycie fizjoterapeutycznej nie pobiera się od Pacjenta oryginałów dokumentacji.
- Za sporządzenie wydruku dokumentacji medycznej nie pobiera się od Pacjenta żadnych opłat.
- Okres oczekiwania na sporządzenie kopii dokumentacji medycznej wynosi 7 dni.